Gościnność to podstawa!

Gościnność to podstawowa cecha Polaków. Szczycimy się nią. Jest naszą chlubą, a inne narodowości niekiedy ze zdziwieniem spoglądają na nasze przyjmowanie gości. Choć nie mamy mentalności podobnej do Hiszpanów czy Włochów – mamy się czym pochwalić.

Tytuł:Business English Magazine. Hospitality” – wydanie specjalne
Wydawnictwo: Colorful Media

 

Najnowsze wydanie specjalne „Business English Magazine” przyciąga przede wszystkim uniwersalną tematyką. Biznes to nie tylko korporacje, spotkania pod krawatem i konferencje z ważnymi przedstawicielami. To także zwyczajna gościnność. Żadne spotkanie nie może się odbyć bez profesjonalnej obsługi hotelowej, posiłku w restauracji i transportu. Właśnie na tych i kilku innych kwestiach skupia się „Hospitality”.

Muszę przyznać, że od samego początku byłam bardzo optymistycznie nastawiona do swojej przygody z biznesowym angielskim. Gdy przeszłam krótki kurs słownictwa, postanowiłam przejść do czytania artykułów tematycznych. Padło na gościnność. I jestem wdzięczna za to, że akurat w tym czasie postanowiłam rozwijać swoje umiejętności językowe, gdyż do teraz nie mogę przestać fascynować się tym, jak wieloaspektowe jest pojęcie business English.

Lekturę „Hospitality” rozpoczynamy od hoteli. Poczytamy między innymi o tym, jak to jest pławić się w hotelowych luksusach i dlaczego stają się one niemal miejscem świętym dla wielu sławnych i bogatych. Dowiemy się także co nieco o agroturystyce ekologicznej. Będzie zielono! W końcu poznamy obsługę idealną i zostaniemy serdecznie powitani przez cały przemysł hotelarski.

Następnie zatrzymamy się na dłuższą chwilkę w restauracji, aby poznać sekret gwiazdek Michelin, a zaraz po tej inspirującej lekturze wypijemy kawę w jednej z klimatycznych kawiarń i poznamy historię pewnych zadymionych miejsc, od których wszystko się zaczęło. Gdy już nasycimy się aromatem kawy, przeniesiemy się do Europy, która z kolei zasłynęła ze współczesnych lokali.

Kolejnym etapem naszej językowo-biznesowej podróży jest planowanie wydarzeń! Biznes kojarzy nam się zwykle z przesadną, wręcz sztuczną oficjalnością i biurokracją. Fiona Thompson spakowała walizki i przemierzyła tysiące kilometrów, aby opowiedzieć nam o tym, jak przedstawiciele różnych krajów zachęcają nas do odwiedzenia służbowo i niesłużbowo ciekawych miejsc na całym świecie. Później dowiemy się, jak należy przygotować wystawę na targach branżowych. Intrygujące, prawda?

Tematem dalszej części tego wydania specjalnego jest transport. Podróże biznesowe nie muszą być nudne i pompatyczne. Wystarczy je nieco urozmaicić. O działalności biur podróży opowie ponownie Fiona Thompson. Z kolei o liniach lotniczych – a w tym o upodobaniach pasażerów i usługach – poczytamy dzięki George’owi Sandfordowi. Pozostały… pociągi. Za to jakie! Czy mówi wam coś nazwa Orient-Express? Oczywiście, że tak. Jeśli lubicie podróżować, koniecznie poczytajcie o marce Belmond i nie tylko. Miłośnicy statków również nie poczują się zawiedzeni. Czeka na was piękna opowieść o statkach wycieczkowych przemierzających otwarte morza i oceany!

W „Hospitality” znajdziecie również kilka artykułów dotyczących kariery i cateringu, a im dalej w las, tym więcej drzew, przygotujcie się zatem na krótki kurs języka biznesowego. Na koniec poczytajcie książki i filmy dotyczące gościnności i… wyruszcie w swoją podróż marzeń. Oby było gościnnie!

Leave a comment



Subskrybuj przez e-mail!

Wprowadź swój adres e-mail, aby zaprenumerować artykuły naszej redakcji i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach przez e-mail.

Czytaj pierwszy!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Rekomendacje czytelników

© 2017 Redakcja Essentia